mandag 18. august 2008

Barn og dyr...

Ikke at jeg noengang har vært i tvil, men i dag har jeg fått bekreftet hvor bra det er for barn å vokse opp med dyr...
Hadde akkurat hentet Live (snart to år) i barnehagen, og hun gikk litt i forveien mot bilen.. På avstand ser jeg plutselig en stor løshund komme imot henne i bra tempo - i et fryktelig øyeblikk skjønner jeg at hunden kommer til å rekke frem til henne lenge før jeg gjør det.. Eier av hunden løper heseblesende bak og skriker "NEI! Kom! På plass!" vekselvis, uten at DET utgjør noen forskjell.. Ser at eier er rimelig stresset.. Idet den kommer frem til Live, tar hun ett steg frem og skriker "DEKK!" - hvorpå bikkjen går bang i bakken... Live klapper den på hodet "Flink biss" sier hun og går videre... Har ikke sjekket, men blir ikke forundret om eieren fremdeles står og måper nedi veien her, hehe...

Nina :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Utrolig bra Nina! Du har tydeligvis gjort en GOD jobb der:) hehe, synd du ikke fikk filma det der!! hihi skulle likt å sett fjeset på eieren.