torsdag 14. august 2008

Telefonselgere

For å avlive en myte; det hjelper ikke å reservere seg - de ringer allikevel!
Telefonselgere er sikkert mennesker de også, eller har vært det engang...så det beste er å avslå på en høflig måte i første omgang. Dersom det ikke hjelper kan jeg bidra med et par tips:
- snakk gebrokkent, og si; "jai ikke sjønne!?" flere ganger etter hverandre. Her mister du de første ti prosentene...
- å si; "vet du hva, det passer litt dårlig nå, men hvis jeg får DITT privatnummer, kan jeg ringe deg tilbake i kveld" tar knekken på 30 % til..
- vær aggressiv og bruk sterke verbale uttrykk - her forsvinner 10 % til. Dersom du er språksterk, kan du slå over til nordlending (pass på at annenhvert ord er banneord), og du kan godskrive 20 % til i minus..
- hvis selgeren er en mann (og du er kvinnelig), lat som du griner...KLIKK..
- hvis selgeren er en dame (og du er mann). lat som du sjekker henne opp, og si at du regner med å bli heeelt frisk etter antibiotikakuren... KLIKK
- jeg har spart den beste til slutt; legg fra deg røret og gjør noe fornuftig i mellomtiden - når du kommer tilbake etter en times tid, har de garantert lagt på..Og det beste av alt; du har sperret èn av deres utgående linjer i en time, slik at de ikke har kunnet bruke den til å ringe opp andre uskyldige ofre.. Jeg trooor man får en rød stjerne bak navnet sitt da, for etter at jeg begynte å bruke denne metoden, er det fint få som ringer..

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, den siste bruker jeg alltid, og den funker fint ja :-)
Ida KR